Logo ZŠ a MŠ Lužany
Základní škola Lužany

O naší škole

Jsme malá vesnická trojtřídní škola rodinného typu s kapacitou 45 míst. Vytváříme přátelské a podnětné prostředí pro všestranný rozvoj dětí, kde je kladen důraz na individuální přístup a moderní vzdělávací metody.

Kapacita 45 žáků
Trojtřídní škola
Výuka angličtiny
Budova základní školy Lužany

Program Tvořivá škola

Historie a současnost

Základní škola v Lužanech má dlouholetou tradici. Poskytujeme základní vzdělání žákům 1. až 5. ročníku podle školního vzdělávacího programu Tvořivá škola, který klade důraz na propojení teorie s praxí a rozvoj všech stránek osobnosti dítěte.

Naší výhodou je menší počet žáků ve třídách, což umožňuje individuální přístup ke každému žákovi a vytváření příjemného rodinného prostředí, kde se všichni navzájem znají.

Ve výuce využíváme moderní vyučovací metody a technologie (interaktivní tabule, počítače), ale nezapomínáme ani na tradiční přístupy, které mají ve vzdělávání své nezastupitelné místo.

Naše poslání a hodnoty

Jsme odborníci, neustále na sobě pracujeme.

Záleží nám na kvalitě výchovy a vzdělávání Vašich/našich dětí.

Ke každému dítěti přistupujeme individuálně se srdcem na dlani.

Bezpečné prostředí je pro nás vším, aktivně vše řešíme.

Vzájemná spolupráce mezi námi a Vámi je pro nás výzvou.

… spokojenost a úspěch dětí jsou naším cílem…

Motto: "Krok za krokem společně vše zvládneme"

Čím se vyznačujeme

Individuální přístup

Díky menšímu počtu žáků ve třídách se můžeme věnovat každému dítěti podle jeho potřeb.

Rodinná atmosféra

Vytváříme přátelské prostředí, kde se všichni navzájem znají a respektují.

Moderní výuka

Využíváme moderní vyučovací metody a technologie, které podporují kreativitu a aktivní učení.

Jazykové vzdělávání

Klademe důraz na kvalitní výuku anglického jazyka již od 1. ročníku.

Žáci ZŠ Lužany ve žlutých tričkách
Náš vzdělávací program

Tvořivá škola

Vzdělávání probíhá podle školního vzdělávacího programu Tvořivá škola, který klade důraz na propojení teorie s praxí, aktivní přístup k učení a rozvoj všech stránek osobnosti žáka.

Český jazyk a literatura

Rozvoj čtenářské gramotnosti, komunikačních dovedností a vztahu k mateřskému jazyku.

Matematika

Rozvoj logického myšlení, prostorové představivosti a schopnosti řešit problémy.

Anglický jazyk

Osvojení základů cizího jazyka a komunikačních dovedností v mezinárodním kontextu.

Prvouka / Přírodověda / Vlastivěda

Poznávání přírodních zákonitostí, historických souvislostí a sociálních vztahů.

Hudební výchova

Rozvoj hudebního cítění, zpěvu a rytmických dovedností.

Výtvarná výchova

Podpora kreativity, estetického cítění a sebevyjádření prostřednictvím výtvarných technik.

ŠVP ZV

Školní vzdělávací program

Vzdělávání v naší škole probíhá podle školního vzdělávacího programu "Tvořivá škola", který vychází z Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.

Školní vzdělávací program - Tvořivá škola

Tvořivá škola

Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání

O našem vzdělávacím programu

Náš školní vzdělávací program "Tvořivá škola" je založen na principech činnostního učení, které respektuje přirozené potřeby žáků a individuální úroveň jejich schopností. Cílem programu je vytvořit bezpečné a podnětné prostředí pro efektivní vzdělávání a rozvoj klíčových kompetencí žáků.

Vzdělávací oblasti a předměty:

Český jazyk a literatura
Matematika
Anglický jazyk
Prvouka / Přírodověda / Vlastivěda
Hudební výchova
Výtvarná výchova
Tělesná výchova
Pracovní činnosti

Klíčové kompetence

Náš vzdělávací program se zaměřuje na rozvoj klíčových kompetencí, které jsou základem pro úspěšný život a další vzdělávání žáků.

Kompetence k učení

Žák vybírá a využívá vhodné způsoby učení, plánuje a organizuje vlastní učení.

Kompetence k řešení problémů

Žák vnímá problémové situace, rozpozná a pochopí problém, promyslí a naplánuje způsob řešení.

Kompetence komunikativní

Žák formuluje a vyjadřuje své myšlenky, naslouchá druhým, zapojuje se do diskuse.

Kompetence sociální a personální

Žák účinně spolupracuje ve skupině, podílí se na vytváření pravidel práce v týmu.

Kompetence občanské

Žák respektuje přesvědčení druhých, váží si jejich hodnot, chápe základní principy společenských norem.

Kompetence pracovní

Žák používá bezpečně a účinně materiály a nástroje, dodržuje vymezená pravidla.

ŠVP a související dokumenty

Kompletní školní vzdělávací program, školní řád a standardy pro základní vzdělávání jsou k dispozici ke stažení. Najdete zde všechny důležité dokumenty týkající se vzdělávání v naší škole.

Načítání dokumentů...
Načítání dokumentů...
Prostory a vybavení

Naše zázemí

Škola disponuje moderním vybavením a příjemným prostředím, které podporuje efektivní učení a všestranný rozvoj žáků.

Třída v ZŠ Lužany - výtvarná výchova

Moderní učebny

Naše třídy jsou světlé, prostorné a vybaveny moderním nábytkem, který odpovídá ergonomickým potřebám žáků různého věku.

  • Interaktivní tabule v každé třídě
  • Ergonomické židle a stoly
  • Bohatě vybavené knihovničky s dětskou literaturou
  • Didaktické pomůcky pro názornou výuku
Náš tým

Pedagogický sbor

Naši učitelé jsou kvalifikovaní odborníci, kteří přistupují k dětem s respektem, podporují jejich silné stránky a pomáhají jim překonávat obtíže.

Mgr. Monika Otrubová, MBA

Mgr. Monika Otrubová, MBA

Ředitelka školy, třídní učitelka III. třídy (5. ročník), školní metodik prevence

Zkušená pedagožka s dlouholetou praxí v základním školství a vedení školy.

Mgr. Hana Zdeňková

Mgr. Hana Zdeňková

Výchovná poradkyně, zástupkyně ředitelky školy pro školní poradenské pracoviště, třídní učitelka I. třídy (1. a 2. ročník)

Specializuje se na výuku prvního a druhého ročníku s důrazem na budování vztahu k učení.

Mgr. Nikola Mikulová

Mgr. Nikola Mikulová

Třídní učitelka II. třídy (3. a 4. ročník)

Zaměřuje se na inovativní metody výuky matematiky a přírodovědných předmětů.

Miloslava Drbohlavová

Miloslava Drbohlavová

Vychovatelka ŠD

Specializuje se na práci se žáky ve školní družině.

Mgr. Mariana Bujárková

Mgr. Mariana Bujárková

Učitelka ZŠ (t.č. na rodičovské dovolené)

Specialistka na výuku anglického jazyka a mezipředmětové vztahy.